Međunarodni dan pismenosti obilježava se 8. rujna. Ideja o obilježavanju pojavila se davne 1965. godine u Teheranu, u Iranu, kao UNESCO-ova inicijativa na Svjetskoj konferenciji ministara obrazovanja o temi iskorjenjivanja nepismenosti.
U prošlosti se pismenost smatrala kompetencijom u području čitanja i pisanja, ponekad i računanja. Pismenost danas uključuje i osposobljenost za čitanje s razumijevanjem, vještine komuniciranja i znanja stranih jezika, korištenje suvremenih informacijskih i komunikacijskih tehnologija, osposobljenost za rješavanje problema, vještine i spremnost za timski rad, prihvaćanje drugih i drugačijih, kao i osposobljenost za trajno učenje. Sve navedeno trudimo se razvijati tijekom osnovnoškolskog obrazovanja.
Na nastavi Hrvatskoga jezika u 6., 7. i 8. razredu učenici su obilježili Međunarodni dan pismenosti tako što im je učiteljica skrenula pozornost na važnost pismenosti. Saznali su da je prema posljednjem popisu stanovništva u Republici Hrvatskoj manje od 1 % nepismenih osoba starijih od 10 godina, ali da je, kada je u pitanju informatička pismenost, taj postotak daleko veći: preko 40 % građana informatički je nepismeno.
Učenici su dobili zadatak da na pano u školskom hodniku stave papirić na koji su napisali za njih najljepšu riječ hrvatskoga jezika, bilo da im se sviđa kako riječ zvuči, bilo da im se sviđa značenje riječi. Neke od najčešće biranih riječi bile su obitelj, prijateljstvo i sreća. (Dajana Lerić)